Stirile false au dominat conversatiile noastre in ultima perioada, in ziua de azi fiind foarte dificil pentru o persoana sa cunoasca realitatea „adevarata”. Informatiile false, dar create in asa fel incat sa para reale in mediul online, au strapuns retele de socializare, iar utilizatorii, in special Twitter si Facebook, de multe ori nu mai stiu cum sa isi contureze o imagine sau o parere asupra unui anumit subiect. Unele persoane sunt de parere ca stirile false au afectat alegerile prezidentiale din 2016 din Statele Unite, iar Facebook a fost partial responsabil.
O problema complicata
Liderul Apple, Tim Cook este de parere ca aceste stiri false „ne omoara mintile in diferite moduri”, iar acesta a insistat ca problema este serioasa in toata lumea si oricine ar trebui sa fie constient de prezenta sa. De asemenea, acesta a precizat ca solutia ar putea fi o campanie masiva, una care sa vorbeasca pentru toata lumea, insa intrebarea este sub ce forma sa se desfasoare aceasta. Cook a explicat in continuare ca „avem nevoie de o versiune moderna a campaniilor de informare ale publicului, care pot fi puse in aplicare in scurt timp daca exista dorinta.”
Incalzirea globala
Companiile tehnologice trebuie incluse in acest domeniu, iar liderul Apple spune ca acestea trebuie sa vina cu sisteme si unelte care sa poata elimina definitiv problema stirilor false. Combaterea acestora trebuie sa se faca la fel ca in cazul problemei incalzirii globale, de care este preocupata orice persoana, din toate colturile lumii, continua Cook. Copiii au fost cei care, initial, au luat masuri impotriva problemelor mediului, iar acestia au invatat despre domeniu, informatiile dobandite fiind transmise mai apoi catre parinti. Cook incheie prin sugerarea faptului ca cei mici sunt cel mai usor de educat, iar schimbarea trebuie sa inceapa de la acestia .